?

Bolesti zad

Na bolest zad si v průběhu života stěžuje až 80% populace ve vyspělých zemích. Během posledního desetiletí se problém rozšířil do obrovských rozměrů a to především kvůli našim špatným pohybovým návykům.

Hlavní funkcí páteře je nejen ochrana míchy, ale také zajištění pohybu. Ne méně důležitá je i její funkce nosná - nese váhu trupu. Mezi jednotlivými obratli se nachází meziobratlové disky, které fungují jako "tlumiče" , eliminují negativní působení zevních sil na páteř. Svaly působí jako hybná síla a vše řídí nervový systém. Kosti, svaly a nervový systém - tyto tři systémy tvoří celek, jehož dokonalá souhra je předpokladem pro správné fungování pohybového aparátu.

Nejčastější příčiny bolesti zad:

• vadné držení těla

• sedavé zaměstnání

• fyzicky náročné zaměstnání

• nadměrná sportovní zátěž

• psychická zátěž - stres

• jednostraná zátež - svalové dysbalance
    (svalová nerovnováha - některé svaly jsou oslabené a jiné zkrácené)

• degenerativní změny a úrazy

Projevy vertebrogeních obtíží páteře

Bederní páteř

Bolesti zad se mohou projevovat různými způsoby, časté jsou bolesti v kříži, bolesti vyřazující do hýždě, do boku, do oblasti třísla, dolních končetin. Bolest může doprovázet pocit slabosti a nemotornosti při chůzi.

Krční páteř

Nejčastějším projevem vertebrogenních obtíží krční páteře je tah a bolest v oblasti šíje, bolest hlavy, motání, pocity na zvracení, bolest vystřelující do ramene, která může vystřelovat přes loket až do konečků prstů. Bolest může doprovázet pocit slabosti úchopu.

Hrudní páteř

Bolest mezi lopatkami je velmi častým problémem, se kterým k nám přichází do ambulance velké množství pacientů. Méně častá, ale ne méně významná je i bolest kolem hrudní kosti.

Nejvhodnějším způsobem léčby je rehabilitace a proto pokud máte obtíže tohoto charakteru navštivte naši ambulanci, kde Vás terapeut vyšetří a určí terapii "šitou na míru" vaším obtížím.